Capturer را جنایت قربانی بیمارستان اخبار حوادث

Capturer را: جنایت قربانی بیمارستان اخبار حوادث

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری کاش صداوسیما بگوید آیا از «دیرین دیرین» حمایت نکرد! / علی درخشی

کارگردان مجموعه انیمیشن‌های «دیرین دیرین» اظهار کرد که ای کاش این پرسش که آیا دیگر صداوسیما از «دیرین دیرین» حمایت نکرد را از مدیران این شرکت بپرسیم؛ اینکه آیا

کاش صداوسیما بگوید آیا از «دیرین دیرین» حمایت نکرد! / علی درخشی

علی درخشی: کاش صداوسیما بگوید آیا از «دیرین دیرین» حمایت نکرد!

عبارات مهم : مخاطب

کارگردان مجموعه انیمیشن های «دیرین دیرین» اظهار کرد که ای کاش این پرسش که آیا دیگر صداوسیما از «دیرین دیرین» حمایت نکرد را از مدیران این شرکت بپرسیم؛ اینکه آیا انیمیشن های خارجی را در تلویزیون می خرند، پخش می کنند، آنها را میان فرزند ها محبوب می کنند، بازار محصولات جانبی این انیمیشن ها را در کشور عزیزمان ایران به وجود می آورند و ارز از کشور خارج می شود ولی از یک انیمیشن ایرانی حمایت نکردند.

علی درخشی در گفت وگو با ایسنا، راجع به اوضاع انیمیشن کشور عزیزمان ایران و حمایت از تولیدکنندگان داخلی اظهار کرد: در تجربه شخصی ام مطلقا حمایتی ندیدیم و به طور کلی اعتقاد دارم انیمیشن بسیار مهجور است و متأسفانه در مقایسه با سینما به شدت به این صنعت ظلم شده است و هیچ گاه آن طور که باید از انیمیشن حمایت نشده است.

او با اشاره به پروژه «درین دیرن» که مدتی است دیگر از صداوسیما پخش نمی شود و زیاد در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … منتشر و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد، اظهار کرد: ما در این پروژه کاملا مستقل کار می کنیم و عملا هیچ حمایتی نداریم. ای کاش این پرسش که آیا دیگر صداوسیما از «دیرین دیرین» حمایت نکرد را از مدیران این شرکت بپرسیم؛ اینکه آیا انیمیشن های خارجی را در تلویزیون می خرند، پخش می کنند، آن ها را میان فرزند ها محبوب می کنند، بازار محصولات جانبی این انیمیشن ها در کشور عزیزمان ایران به وجود می آید و ارز از کشور خارج می شود ولی از یک انیمیشن ایرانی حمایت نکردند.

این برنامه ساز در پاسخ به این پرسش که آیا بعضی از انیمیشن های داخلی در جذب مخاطب چندان موفق نیستند، خاطرنشان کرد: بعضی از انیمیشن هایی که سفارشی هستند و از سمت نهاد یا سازمانی بودجه دریافت می کنند همانند انیمیشن هایی که در مرکز صبا تولید شده است اند چون دغدغه مخاطب ندارند و برایشان مهم نیست که مخاطب چه می خواهد آثاری می سازند که از نظر خودشان درست است و تصور می کنند که مردم هم باید همانند آن ها فکر کنند. در واقع به جای مخاطب فکر می کنند و تصمیم می گیرند در حالی که لزوما مخاطب همانند آن ها فکر نمی کند.

درخشی ادامه داد: در این میان، برنامه سازانی که به صورت مستقل کار می کنند باید اثری بسازند که مخاطب دوست داشته باشد وگرنه شکست می خورند. این مسابقه واقعی و جدی که در میان برنامه سازان مستقل وجود دارد باعث می شود که برنامه سازان مخاطب شناسی بهتری داشته باشند و با رعایت خطوط قرمزی که زیاد هم هستند، مطابق سلیقه مخاطبان انیمیشن بسازند.

کارگردان مجموعه انیمیشن های «دیرین دیرین» راجع به حمایت شرکت ها و نهادها از تولیدکنندگان داخلی با بیان اینکه کار سفارشی دغدغه مخاطب ندارد، گفت: این آثار معمولا یا به آرشیو می روند یا پخش می شوند و مخاطبان کمی را به خود جذب می کنند؛ آیا که سلیقه و دغدغه های مردم بسیار تفاوت دارد از سلیقه متولیان فرهنگ کشور.

او با بیان اینکه انیمیشن یک صنعت و نیازمند آزمون و خطاست، یادآور شد: ما در بخش هایی همانند تولید محتوا ضعف هایی داریم که باید حتما روی آن کار کنیم؛ البته از نظر نیروی انسانی و حرفه ای در حوزه انیمیشن شرایط خوبی داریم ولی باز هم به هر حال اگر قرار باشد حمایتی از این صنعت صورت بگیرد قطعا شرایط بدتر می شود آیا که کارها به سمت سفارشی شدن پیش می رود. اگر قرار است انیمیشن خوبی در کشورمان داشته باشیم باید از دولت جدا شویم و کار مستقل انجام دهیم.

این کاریکاتوریست تأکید کرد: هنگامی که مسابقه آزاد ایجاد شود به مرور امکانات نیز وارد می شود. اگر برنامه سازان به مخاطبان توجه کنند و کار باکیفیت تولید کنند ناخودآگاه پول وارد صنعت انیمیشن می شود و سرمایه گذاران نیز جذب می شوند. ولی باز هم می گویم مسئله مهم ما این است که کارها سفارشی شده است اند و به خواست مردم توجهی نشان داده نمی شود و جهت همین ها محصولات فرهنگی ما مورد توجه چندانی از سوی مخاطبان قرار نمی گیرد.

کارگردان مجموعه انیمیشن های «دیرین دیرین» در پاسخ به این پرسش که آیا به واسطه عدم همکاری با صداوسیما و کمتر شدن خط قرمزها، این پروژه انیمیشن با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان همراه شده است هست، توضیح داد: خط قرمزهای ما نسبت به زمانی که در صداوسیما بودیم تفاوت چندانی نکرده است به هر حال تلویزیون مخاطبان گسترده ای دارد و ما در شرایط فعلی با تغییرات سرعت اینترنت به مسئله برمی خوریم به همین علت هم نمی توان به آسانی رسانه ای مثل تلویزیون را از بین بردن کرد و گفت از زمانی که محدودیت ها کمتر شده است بهتر دیده می شویم ولی این را می توانم بگویم که مخاطب ایرانی روز به روز از تلویزیون زیاد فاصله می گیرد.

او در آخر سخنان خود یادآور شد: نمی خواهم تمام کارها تلویزیون را زیر پرسش ببرم. به هر حال افراد زیادی با نیت خیر در این شرکت کار می کنند ولی اعتقاد دارم به طور کلی کار سفارشی منجر به پیشرفت صنعت انیمیشن نمی شود. در واقع این سیاست هاست که باید عوض شود و من به شخصه مشکلی با افراد ندارم.

کاش صداوسیما بگوید آیا از «دیرین دیرین» حمایت نکرد! / علی درخشی

واژه های کلیدی: مخاطب | برنامه | انیمیشن | صداوسیما | تلویزیون | دیرین دیرین | اخبار فرهنگی و هنری


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار